GiP GH – program gastronomiczny

GiP GH to zintegrowany system obsługi sprzedaży i produkcji, przeznaczony w szczególności dla lokali gastronomicznych, obiektów hotelowo-gastronomicznych oraz firm cateringowych. Składa się z sieci kas w punktach sprzedaży oraz modułowego oprogramowania zarządzającego sprzedażą, produkcją (obsługa receptur i magazynów) i rozliczeniami. Oprogramowanie zarządzające działa na komputerach PC, jednostanowiskowo lub w sieci lokalnej.

Program gromadzi dane o sprzedaży z kas i zarządza nimi, rozlicza, raportuje, a także zarządza produkcją – obsługuje receptury i magazyny, rozlicza kuchnie i bary. Moduły oprogramowania można składać w różne konfiguracje, nabywać i wdrażać osobno. Dzięki temu zarówno zakres funkcji jak i cena systemu mogą być dostosowane do rzeczywistych potrzeb klienta, uwarunkowań finansowych i organizacyjnych.

Oprogramowanie działa pod systemem operacyjnym MS Windows, w sieci lokalnej lub na pojedynczym stanowisku. Wykorzystuje standardowy sprzęt PC, uzupełniony o specjalizowane urządzenia do obsługi sprzedaży i zamówień, jak terminale z ekranem dotykowym i czytnikiem kart, smartfony i tablety z systemem operacyjnym Android lub iOS (dla wersji Mini POS), drukarki bonów i rachunków, drukarki fiskalne, szuflady na pieniądze, wagi, dozowniki napojów, modemy z wykrywaniem numeru abonenta.

Główne funkcje programu GiP GH:

Administrator

Funkcja Administratora umożliwia: zakładanie punktów sprzedaży, produkcji i PLU, programowanie kas i odbiór dziennych obrotów, podgląd rachunków, tworzenie i edycję menu, sporządzanie dziennych i okresowych raportów sprzedaży wg grup towarowych, punktów sprzedaży i punktów produkcyjnych.

Kasy

Funkcja KASA to następujące możliwości: bonowanie potraw, towarów i usług; różne cenniki/poziomy cenowe; storna i transfery; dzielenie, łączenie i przekazywanie rachunków; różne formy płatności; predefiniowane rabaty i narzuty; wydruk bonów fiskalnych, rachunków, faktur; raporty kasowe, kelnerskie, punktów sprzedaży i produkcji. Możliwe są różne tryby sprzedaży: restauracyjny, barowy, sklepowy, kasjerski. W systemie można prowadzić rezerwację stolików a także graficzny widok sali.

Mini POS-y

Jest to kieszonkowy, zdalny terminal dotykowy, działający pod kontrolą systemów Android lub iOS z łącznością radiową. Umożliwia zdalną rejestrację i modyfikację zamówień gości oraz zdalne drukowanie bonów. Na jednym bonowniku może pracować kilku kelnerów. Idealny do obsługi rozległych obiektów, ogródków kawiarnianych lub plażowych.

Sprzedaż kurierska

Przy sprzedaży kurierskiej można: prowadzić kartotekę odbiorców, identyfikację telefonu dzwoniącego klienta, założyć lub automatycznie wyszukać dane adresowe odbiorcy, sprawdzić wydruk zlecenia dla kuriera i rachunku dla klienta, rozliczyć kurierów, przeprowadzić statystyki sprzedaży.

Zestawy potraw

Program pozwala na definiowanie i sprzedaż zestawów PLU – przydatne w fast-foodach i pizzeriach gdzie sprzedaje się dania z wyborem składników na etapie bonowania potraw (dobór składników, surówek).

Receptury i kalkulacja

Dzięki tej funkcji można prowadzić kartotekę surowców, receptury wyrobów, dowolną głębokość „zanurzenia” receptur, kalkulację i rekalkulację kosztu i cen sprzedaży potraw, aktualizację cen kosztowych PLU, wydruk kart kalkulacyjnych, kontrolę wpływu sprzedaży na zużycie surowców.

Magazyny

Możliwe jest prowadzenie magazynów w cenach zakupu lub ewidencyjnych, przychody, rozchody, przesunięcia, remanenty i korekty, rozchody surowców na podstawie sprzedaży PLU i receptur, rozliczenie kosztów surowcowych produkcji gastronomicznej (foodcost).

Rozliczenie szefa kuchni

System gastronomiczny GiP GH pozwala na wyznaczanie wskaźnika foodcost (rzeczywistego kosztu sprzedaży w odniesieniu do przychodów ze sprzedaży), który ułatwia badanie rentowności punktów sprzedaży oraz wykazywanie różnic między planowanym i rzeczywistym zużyciem surowców.

Materiały do pobrania:
Karta produktu – GiP GH

Umów się na bezpłatną prezentację lub zapytaj o ofertę cenową.

Nasze realizacje: